Friday, November 11

KEHIDUPAN

Assalamualaikum...
Sekian lama aku meninggalkan blogger niyh pelbagai cubaan dan rintangan yang aku lalui. Sedar x sedar aku da hampir ke penghujung semester 3. Alhamdulillah akhirnya aku berjaya hadapi segala cubaan yang mendatang. Hanya tinggal final exam yang perlu aku duduki yang hanya tinggal cuma 2 hari lagi... PERSEDIAAN? Tiada langsung dalam minda aku skrg. MENGAPA? entah laa. Apa yang sdang bermain dlm fkiran aku kini aku sndiri tak pasti. 
Masa yang berlalu banyak mengajar aku tp aku yang tidak pandai nk mengadaptasikan apa yang telah terjadi dlam khidupan aku. Aku cederakan diri aku sendiri. aku hampir menjadi gila dan hampir mencelakakan diri sendiri. SEBAB? keadaan disekeliling aku. KAWAN, KAWAN, KAWAN dan KAWAN...... 
Teringat aku pada kata-kata seorang teman. "sekali kau da buat kputusan utk berada dsini, kau kena truskan... Kau tak boleh berpatah balik... Semasa dpt tawaran kau ada mase utk berfkir yg terbaik dlm hidup kau dan kputusan tu telah pun kau ambil. kau nak berada disini. kau kena teruskan walau apa pun yang terjadi."
Ya, aku akui kata2nya. aku yang buat kputusan ni. Aku yang nk berada dsini. aku yang nak hidup berdikari. Pernah terlintas dlm fikiranku adakah aku tersalah langkah dalam membuat kputusan?
KAWAN? Mungkin aku terlalu mengharapkan seorang sahabat. Terlalu menginginkan seorang sahabat dunia akhirat. mencari-cari erti sahabat yang sebenar. Tanpa aku sedari SAHABAT yang aku inginkan itu sukar untuk ditemui. Manusia ni ada pelbagai ragam, telatah dan perangai. Untuk cari yg memahami dan menerima amat dan agak sukar. Ya, itu lah salah aku. Sampai satu tahap aku lupa pada teman yang sudi memandang aku. Aku lupa yang aku masih punya teman.
kata teman seorang ini pula "Kenapa kau nak mengaharap kan pada yang xsudi? Kenapa kau perlu rasa sakit mcm ni sdangkan diorg seronok gelakkan kau? Perlu ke kau jadi macam ni? Diorg panggil kau bila perlu je... sebab apa? sebab kau ada kelebihan tu...diorg manfaat kan kau...apa diorg balas kt kau? Enough Zira, kau x perlu jadi mcm ni sbb diorg. Why not kau yang gunakan klebihan yg diorg ade? xpyah la kau nk pandang muka diorg, klu muka tu yg buat kau jatuh. anggap diorang tu xwujud k. Skrg kau fkir balik, da smpai tahap ni, da pelbagai cabaran kau lalui, perlu dan patut x kau quit? Kau quit, diorg gelakkan kau n diorg mnang. kau kalah zira. Aku tgk kau ada kelebihan. aku nmpak kau berkeyakinan. kau xmcm diorg. kau lain. so, jgn jdkn kawan sbgai penghalang tuk kau berjaya. Kau xpyah berkwn dgn diorg tu lg. Kitorg ni ade. kitorg akan backup n support kau dr blkg. Skrg kau buat kputusan ok."
Terima kasih teman. Terima kasih pada teman yang masih sudi beri aku semangat tuk bangun smula. Terima ksih Ya Allah krn Engkau telah menghantar seseorang untuk menyedarkan aku. Jika x aku da kecundang. Mungkin aku xlg menaip ketika ini. 
Kini aku bahagia bersama housemate aku yang sporting. kami mula rapat dan banyak masa dihabiskan bersama. Buat teman td aku amat berterima kasih. Walau kini aku rapat dgn kau, kau sntiasa di hati. Mungkin satu hari nanti aku akan jadi teman untukmu. ^_^
aku xlupa gak kt Ikin, SOfiah, Miera, n Kak Baya. Thankz u olz.



No comments:

Post a Comment